Sedentarismul, otrava generației noastre

Timpul petrecut la birou sau acasă, în fața unui monitor poate deveni la fel de nociv precum fumatul. Studiile de sănătate demonstrează într-un mod concret care sunt beneficiile mișcării asupra organismului, iar concluzia finală este că toată lumea ar trebui să facă mai multă mișcare. Însă teoria seamănă din ce în ce mai mult cu o pilulă sterilă pe care o înghițim conștiincioși, fără a mai face nimic altceva.  Pentru că muncim în fața unor calculatoare, ne petrecem cea mai mare parte din timpul unei zile fără să facem prea multă mișcare. E trist, dar în general există o medie de 9,3 ore pe zi de inactivitate fizică, în comparație cu 7,7 ore de somn. Și mai trist e că toată lumea o face și din ce în ce mai mulți tineri intrați în câmpul muncii, o fac: devin sedentari.

După o oră de inactivitate fizică, numărul enzimelor din organism care sunt răspunzătoare de arderea grăsimilor, scade cu până la 90 %. Cu cât suntem mai inactivi, cu atât metabolismul încetinește, afectând nivelul colesterolului și de asemenea, conducând la creșterea riscului apariției bolilor de inimă, a depresiei, anxietății sau a insomniilor. În SUA rata mortalității asociată cu obezitatea indică în prezent cifra de 35 de milioane, iar cea asociată cu consumul de tutun, 3,5 milioane. Un alt studiu realizat pe un eșantion de 9000 de australieni publicat în revista Circulation și dezbătut de către The New York Times, arată că fiecare oră petrecută în fața televizorului, crește cu 11% riscul de deces. Un medic a afirmat în acel articol, că inactivitatea fizică excesivă practicată zilnic, definită ca 9 ore de stat efectiv, reprezintă o activitate letală.

Nilofer Merchant, director al firmei NASDAQ, lector la Universitatea Stanford, fondator și fost CEO al Rubicon, fost angajat la Apple și Autodesk și autorea cărților “The New How” și “11 Rules for Creating Value in the Social Era” povestește într-un articol publicat în Harvard Business Review, cum a reușit ea printr-o simplă schimbare, să modifice și proastele obiceiuri legate de sedentarism. Astfel că, toate întâlnirie programate cu clienții sau partenerii de afaceri nu mai au loc într-un birou sau la o cafenea, ci în timpul unei plimbări sănătoase. Acest obicei implementat a adus și alte avantaje auxiliare, precum faptul că ea și-a dat seama că în timpul mersului, poate fi mai receptivă la mesajul transmis de interlocutor. Mai mult, mersul pe jos este bun pentru creier, iar în final totul poate deveni o experiență inedită, catalogată de unii drept “cea mai creativă întâlnire de afaceri”.

Învingerea sedentarismului ține doar de voința, deoarece indiferent de câte ore ești nevoit să petreci la birou, soluțiile pot fi întotdeauna găsite, atunci când vrei. Mersul pe jos la muncă, înlocuirea liftului cu scările pot fi doar câteva mici trucuri pentru a învinge sedentarismul. Iar cei creativi și îndrăzneți precum Nilofer Merchant, pot găsi unele soluții cu adevărat ingenioase, care să îmbine mișcarea cu munca.

Author: Denora

Amestec de culoare, de fantezie și rigoare, de fragilitate și forță, iubesc oamenii și cuvintele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *