Black Box Thinking. Cum învățăm din greșeli

Toată lumea vrea să se bucure de succes și oricine are așa ceva își dorește apoi și mai mult. Într-un fel, suntem cu toții molii atrase de reușită, susținere din partea celorlalți și posibilități financiare mărețe. Și cu toții am citit deja cărți despre acest lucru.

the black boxMatthew Syed, autorul cărții Black Box Thinking a fost campion la tenis de masă în Mare Britanie și a schimbat cu ușurință domeniul în care excela. A ales să continue cu scrisul și cu o carieră în radio, iar concluzia sa și motorul de la care a pornit această carte este că trebuie să ajungi să cunoști eșecul pentru a întâlni reușita.

Titlu cărții este inspirat, după cum ne putem imagina, de la cutiile negre ale avioanelor, cele care înregistrează toate datele unei aeronave pentru a furniza informații în cazul unor accidente. Datorită acestora, zborul a devenit cea mai sigură modalitate de calătorie prin lecțiile învățate din eșecurile trecute.

Exemplele pe care le oferă în carte nu se limitează doar la situațiile unor piloți care au facut zborul mai sigur prin greșelile lor. De exemplu, prezintă cazul chirurgilor care de multe ori pretind a fi infailibili și din acest motiv multe din eșecurile lor nu sunt investigate și nu li se poate îmbunătăți practica. Faptul că aceștia nu recunosc atunci când greșesc este contraproductiv și astfel, unul din zece pacienți moare în spitalele din Marea Britanie ca urmare a unei erori medicale.

Foarte puțini dintre noi pun vieți în pericol la locul de muncă precum piloții sau chirurgii, dar cu toții avem un interes puternic pentru a preveni erorile previzibile. Cum putem face asta? Îmbrățișând abordarea pe care o susține Syed, și realizând modificări realiste în cultura organizațională a companiei noastre sau în cadrul familiei. Foarte rar recunoaștem sau învățăm din greșeli, chiar dacă de multe ori pretindem contrariul. Viziunea noastră retrospectivă este destul de neclară.

black-box-thinking-the-surprising-truth-about-success-56-638

Mattew Syed s-a bazat în realizarea cărții pe o serie amplă de informații, de la antropologie, psihologie, istorie și teorie complexă, pentru a explora modelele subtile, dar previzibile ale erorilor umane și răspunsurile noastre defensive în cazul unor erori. Iar partea cea mai interesantă este că ne prezintă cum au reușit companii precum Mercedes sau Dropbox să integreze “black box thinking” în cultura lor și să aibă succes.

Cartea Black Box Thinking ne arată cum:

• înlăturăm eșecul din gândire
  • să ne folosim de temeri pentru reușită
  • au avut alții succes cu această tehnică

Author: Oana Misha

Dragostea pentru cărți mi-a ghidat drumul spre dezvoltarea de până acum și încă nu mi-am schimbat direcția. Îmi place să cred că orice om are o parte interesantă ce poate fi poate fi modelată cu ajutorul cărților. La fel cum poveștile cu zâne fac orice copil să crească frumos, la fel și adulții au nevoie de lectura potrivită pentru a face alegerile corecte în viață și pentru a-și dezvolta abilitățile. În munca mea la Books Express doresc să realizez o apropiere între oameni și cărți.