Pilates


Pilates este o metodă de exerciții fizice dezvoltată prin anii 20 de către Joseph Pilates în Germania, Marea Britanie și Statele Unite. Denumirea inițială a sportului a fost Contrologie, deoarece se bazează foarte mult pe controlul minții asupra trupului. Astăzi însă milioane de oameni practică aceste tipuri de exerciții în mod regulat, pentru a-și îmbunătăți coordonarea, puterea și anduranța propriului corp. Aceste exerciții cresc flexibilitatea corpului, dezvoltând armonios picioarele, mușchii abdominali, brațele și spatele.

Sistemul conține peste 500 de exerciții controlate realizate pe aparate sau doar prin elemente de stretching.  Se lucrează toate grupele de mușchi astfel încât nici una nu este suprasolicitată, iar exercițiile sunt echilibrate. Pilates este un sport care pune mult accent pe calitatea mișcărilor efectuate, iar nu pe cantitate. Astfel practicanții se simt de multe ori la sfârșitul unei ședințe mai degrabă odihniți decât obosiți.

 

Există șase principii ale acestui sport: concentrarea, controlul, centrarea, eficiența mișcării, precizia și respirația.

Pentru că felul în care sunt executate exercițiile este mai important decât exercițiul în sine, în timpul ședințelor de pilates se cere o concentrare maximă la mișcările executate.

Concentrarea ar trebui să vă ofere un control deplin asupra grupelor de mușchi pe care le exersați. Pentru a obține controlul deplin asupra propriului corp, Joseph Pilates avea ca punct de plecare centrul. Centrul este punctul focal al metodei și este localizat de majoritatea antrenorilor în centrul corpului (abdomen, bazin, partea inferioară a spatelui). Toate mișcările ar trebui să înceapă dinspre centru către extremități, fiind astfel eficiente. Dacă exercițiile sunt executate în mod corect, cu precizie, valoarea lor crește. Ultimul pas în controlul metodei pilates îl constituie coordonarea respirației cu mișcările.

Executând corect și complet exercițiile de pilates, veți resimți efecte benefice precum: creșterea mobilității și flexibilității corpului, un abdomen plat, tonifierea corpului, dispariția celulitei,  întărirea articulațiilor, o postură corectă și echilibrată și un sistem circulator îmbunătățit.

3 thoughts on “Pilates”

  1. Pingback: BEAUTY

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *