Nu am timp

Recunoaște, nici azi nu ai fost la sală.

A trebuit să stai iar peste program şi să termini raportul acela. Şi apoi ai trecut pe la şcoală să iei copiii. Iar când ai ajuns acasă, ţi-ai dat seama că trebuie să strângi rufele din balcon şi să speli altele, pentru că, mirare, nu mai ai şosete curate.

Te întrebi ce-a fost în mintea ta când ai dat 200 ron pe abonamentul de la sală pentru toată luna. Nu ai ajuns decât de vreo patru ori şi uite că săptămâna viitoare expiră.

Nici nu-ţi mai vine să te mai cântăreşti, pentru că oricum ai mâncat haotic, atunci când ai prins 10 minute pentru tine, fără să mai ţii cont de calorii.

Şi totuşi, ai vrea să mergi şi tu la mare vara asta fără să te simţi aiurea în costumul de baie.

 

Am găsit câteva sfaturi despre cum poţi să combaţi “nu am timp”-ul şi oboseala şi să te mobilizezi. Le vrei?

Iar dacă eşti o persoană mai leneşă din fire (cum sunt eu), comandă-ţi un DVD pentru acasă. Sunt mai practice şi, în plus, acasă poţi să dansezi, să cânţi, să îţi faci exerciţiile sau să sari în sus cât doreşti. Nu te vede, nu te aude și nu te critică nimeni (în afară de vecini).

Nu am timp. Ce soluţii ai:

  • Încearcă să te uiţi la cum îţi petreci timpul liber şi vezi de ce te poţi lipsi. Poate reuşeşti să mai reduci din timpul petrecut pe Facebook sau la TV. Poţi să faci câteva exerciţii chiar şi în timp ce te uiţi la ştiri.
  • Ai cumpărături de făcut? Fă-le în weekend pentru toată săptămâna.
  • Stai peste program? Ridică-te de pe scaun acum, dar acum, şi fugi în parc sau la sală. Mergi pe jos până acasă, pune-ți sângele în mișcare. Nimeni nu o să aibă grijă de tine, dacă nu ai tu.
  • Trezeşte-te mai devreme cu jumătate de oră/ o oră şi mergi la sală sau fă exerciţiile acasă, înainte de a pleca la birou.
  • E sala prea departe? Găseşte una în drumul tău spre casă sau fă exerciţiile de acasă.

Sunt prea obosit(ă). Exerciţiile îţi ridică nivelul de energie. Paradoxal, dacă începi să faci sport, nu te vei mai simţi atât de obosit. În plus, creşte nivelul de endorfine – cele care îţi asigură starea de bine – și n-o să mai simți nevoia de înghețată sau ciocolată ca să fii fericită.

Copiii îmi ocupă tot timpul. Ia copiii cu tine! Găseşte o activitate pe care să o faceţi împreună: volei, badminton, înot, alergat, plimbatul cu bicicleta sau cu rolele. Nu doar că o să faci mişcare şi o să te simţi mult mai bine, dar copilul tău va fi fericit şi drenat de energie, ceea ce înseamnă că nu o să te chinui să-l convingi să adoarmă 😀 .

M-am plictisit de aceleaşi exerciţii. Găseşte o activitate care să-ţi placă şi pe care să o faci în paralel cu rutina exerciţiilor de la sală: dans, grădinărit, fă o tură de cartier cu bicicleta sau mergi pe jos în loc să iei autobuzul sau alte mijloace de transport în comun. Mai ții minte cum te distrai în copilărie? Sună la ușa unui vecin pe care nu-l cunoști și fugi repede pe scări, să nu te prindă 😀 Ai grijă să fie undeva pe la etajul 8 😀

Author: Andreea Rau

Visez cu ochii deschişi. Citesc. Scriu. Cânt, atunci când nu mă aude nimeni. Sunt fericită, uneori. Vreau să evadez din realitate şi să-mi construiesc o lume imaginară, în care să pot trăi. Sunt ca tine. Un simplu om.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *