Food Mood: Combate dependențele alimentare

Știi momentele acelea când tot ce ai nevoie este o felie de tort (sau mai multe), după cel mai mare sandwich cu cartofi prăjiți și o cutie întreagă de înghețată? Sună minunat, dar trebuie să îți spun: uită de ele!

Mâncarea nu este singura necesitate pentru a supraviețui, dar  are mult potențial în alte direcții care te pot acapara. Din punct de vedere social, are puterea de a aduce oamenii împreună și mai aproape, de asemenea alimentația poate contribui la creșterea statutului tău social și la apartenența la un grup- raw vegani, vegetarieni, etc.

-Dependența alimentară este o tulburare de comportament, care nu e cu nimic diferită de dependența de droguri sau alcool. Aceasta poate provoca dereglări serioase de sănătate, atât fizice, cât și afecțiuni psihologice.

Mâncatul compulsiv poate fi tratat, iar dependenții își pot învăța organismul cum să se obișnuiască cu un alt stil de alimentație. Caryl Ehrlich, autoarea cărții Conquer Your Food Addiction s-a confruntat cu această dependență și ne poate ajuta să ne stăpânim foamea, într-un mod mult mai sănătos și mai puțin dăunător pentru organism.

“Taking small steps to change your approach and attitude toward food can help you break the overeating cycle.”

Primul pas pe care îl poți face este să încetezi să te războiești cu tine, să înțelegi că felul în care mânănci nu este diferit de cum te simți în pielea ta. Este o relație cauză-efect.

Responsabilă pentru declanșarea mâncatului compulsiv este serotonina, sau mai exact, lipsa ei. Lipsa serotoninei și a dopaminei din organism stârnește depresia și alte tulburări de comportament. Acești neurotransmițători sunt responsabili cu fericirea și buna noastră dispoziție, plus că ne influențează deciziile. Dar o veste bună este că nivelul serotoninei crește prin sport, care ajută la rândul său pentru o stare generală bună și scăderea în greutate.

Efectuează astăzi testul pentru a afla care este nivelul tău, dacă te încadrezi sau nu în categoria celor dependenți. Testul a fost conceput de specialiști de la Universitatea Yale pentru a evalua relația pe care o ai cu mâncarea. Chiar dacă nu ai kilograme în plus, și ești departe de obezitate, asta nu înseamnă că nu ești dependent sau că organismul tău nu are de suferit.

Mai multe recomandări pentru o alimentație sănătoasă

 

 

Author: Oana Misha

Dragostea pentru cărți mi-a ghidat drumul spre dezvoltarea de până acum și încă nu mi-am schimbat direcția. Îmi place să cred că orice om are o parte interesantă ce poate fi poate fi modelată cu ajutorul cărților. La fel cum poveștile cu zâne fac orice copil să crească frumos, la fel și adulții au nevoie de lectura potrivită pentru a face alegerile corecte în viață și pentru a-și dezvolta abilitățile. În munca mea la Books Express doresc să realizez o apropiere între oameni și cărți.

1 thought on “Food Mood: Combate dependențele alimentare”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *