Dieta mediteraneanǎ şi beneficiile ei

Despre aceastǎ dietǎ cercetǎtorii au spus în repetate rânduri cǎ este una dintre cele mai sǎnǎtoase din lume; ea şi-a împrumutat numele de la modul de viaţǎ întâlnit în sudul Europei, la Mediteranǎ, şi a dovedit cǎ poate sǎ previnǎ o mulţime de boli, ca cele de inimǎ, diabetul, câteva forme de cancer sau Alzheimer, cu consecinţe atât de catastrofale în lumea noastrǎ. Pe scurt, dieta aceasta încurajeazǎ consumul de legume şi fructe, cerealele şi feluritele tipuri de nuci, uleiul de mǎsline, peştele, ierburile aromatice şi condimentele, iar dulciurile, untul şi carnea roşie, în special, ar trebui savurate doar la ocazii speciale.

Deşi este o dietǎ cu conţinut mare de grǎsimi, regiunea are cea mai micǎ incidenţǎ a bolilor cardiovasculare în comparaţie cu alte zone din lume. Aceastǎ diferenţǎ se datoreazǎ cel mai probabil utilizǎrii uleiului de mǎsline în defavoarea altor tipuri de grǎsimi, dar şi faptului cǎ dieta este bogatǎ în fibre şi antioxidanţi şi sǎracǎ în grǎsimi saturate.

Mai mult, am putea spune cǎ Dieta Mediteraneanǎ nici nu este o „dietǎ” în adevǎratul sens al cuvântului, adicǎ nu un regim de slǎbire, ci mai mult un stil de viaţǎ care se bazeazǎ pe mese în compania prietenilor, activitǎţi fizice zilnice şi vin roşu în cantitǎţi moderate, o metodǎ de a redescoperi plǎcerea gustului şi a gǎtitului cu ingrediente proaspete şi de a fi creativ cu ce ai la îndemânǎ într-o societate care se concentreazǎ excesiv pe stimularea consumului.

Mai multe produse despre stilul de viață mediteranean

Author: Ioana Ristea

Sunt curioasǎ şi-mi place sǎ învǎţ, îmi sunt dragi oamenii şi imperfecţiunile lor, cred în armonie interioarǎ şi încerc sǎ mǎ joc cât mai mult.

2 thoughts on “Dieta mediteraneanǎ şi beneficiile ei”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *