Dieta Dukan – mănânci cât vrei, la orice oră din zi

În mod obișnuit când auzi de dietă, cu siguranță te gândești și la înfometare, însă o cură de slăbire sănătoasă înseamnă în primul rând echilibru. Dieta Dukan îți oferă nu o soluție minune, ci un plan eficient pentru rezultate durabile. Dacă nu ai avut succes cu încercările anterioare de pierdere în greutate, această dietă îți oferă oportunitatea să încerci un plan alimentar sănătos, pe care vei reuși să îl păstrezi fără prea mult efort. Dieta este realizată de Dr. Pierre Dukan, unul dintre cei mai cunoscuţi nutriţionişti francezi, cu o activitate în domeniu de peste 30 de ani și a fost adoptată de numeroase vedete precum Gisele Bundchen sau Jennifer Lopez. 

Dieta Dukan se caracterizează prin faptul că poți mânca oricât de mult poftești dintr-un anumit grup de alimente  – și este alcătuită din 4 etape succesive.

1.Etapa de atac – presupune doar consumul de proteine: carne de vită, de pui și de curcan, pește, fructe de mare, ouă. De asemenea, este permis consumul de cafea și recomandat consumul a cel puțin un litru și jumătate de apă pe zi.

2.Etapa de croazieră – se introduce consumul de legume, alternat cu cel de proteine.

3.Etapa de consolidare – se reintroduc aproape toate tipurile de alimente, de la orez, cartofi și fructe, până la pâinea integrală.

4.Etapa de stabilizare definitivă – se consumă alimente din perioada de consolidare, plus puțin din orice alte alimente, însă fără dulciuri.

Fiecare etapă are o anumită durată, în funcție de organism, de vârstă dar și de numărul de kilograme pe care dorești să le elimini. Nu uita să faci mișcare fizică și să te hidratezi în permanență. Dieta nu este indicată copiilor, hipertensivilor şi femeilor însărcinate.

 

Author: Denora

Amestec de culoare, de fantezie și rigoare, de fragilitate și forță, iubesc oamenii și cuvintele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *