Cum să scapi de insomnii

Uşor de spus, greu de făcut. Ştim cu toţii, cei care am trecut cel puţin o dată prin această afecţiune, că nu e simplu deloc, deloc, deloc.

Trebuie să luptăm cu noi, trebuie să luptăm cu anxietatea şi chiar cu depresia, pentru situaţiile mai grave.

Înainte să pun mâna pe medicamente sau să merg la doctor, încerc să-mi dau seama dacă este o problemă pe care o pot rezolva eu singură, cu ajutorul voinţei şi persuasiunii (da, uneori trebuie să mă conving că pot şi că e simplu de trecut peste).

Dintre toate metodele binecunoscute, cele de mai jos mi s-au părut cel mai uşor de pus în practică şi cel mai eficiente.

Înainte de toate, nu uita: cafeaua şi cola nu ajută, trebuie să ai grijă la alimentaţie şi orele de masă, o oră de sport sau ceva plimbare prin parc ajută.

  1. Întinde-te în pat şi încearcă să adormi numai atunci când îţi este somn.
  2. Nu sta în pat decât atunci când vrei să dormi. Nu folosi patul pentru a citi, pentru a te uita la TV, pentru a mânca sau pentru a te gândi la lucruri generatoare de stress.
  3. Dacă nu reuşeşti să adormi, ridică-te din pat şi caută-ţi ceva de făcut prin casă. Nu sta în pat să te stresezi, uitându-te la ceas şi gândindu-te că mai ai trei ore şi va suna alarma.  Încearcă să-ţi distragi atenţia cu orice de la aceste gânduri.
  4. Dacă tot nu reuşeşti să adormi, repetă pasul 3 de câte ori este necesar.
  5. Setează alarma de la ceas în fiecare zi la aceeaşi oră şi respectă programul stabilit. Chiar dacă ai dormit mai puţin, te va ajuta să-ţi reglezi un ritm de somn, cu o oră fixă de trezire.
  6. Nu dormi în timpul zilei.
  7. Şi o regulă personală, care funcţionează de fiecare dată când mă trezesc la 3 dimineaţa şi nu pot adormi la loc: dacă nu vrei şi nu vrei să te dai jos din pat, pune-ţi căştile şi ascultă o carte. Nimic nu te va aduce într-o stare de relaxare mai bine decât o voce caldă, plăcută, care să-ţi spună o poveste 🙂

 

Cu toate astea, să nu uiți că insomniile trebuie tratate cu seriozitate, au ca şi consecinţă oboseala, imposibilitatea de concentrare, afectează buna funcţionare a memoriei și, dacă nu reușești să scapi de ea, e indicat să mergi la un doctor.

Author: Andreea Rau

Visez cu ochii deschişi. Citesc. Scriu. Cânt, atunci când nu mă aude nimeni. Sunt fericită, uneori. Vreau să evadez din realitate şi să-mi construiesc o lume imaginară, în care să pot trăi. Sunt ca tine. Un simplu om.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *