Ce să facem pentru a ne feri de răceală

Toamna nu este doar anotimpul culorilor, ci şi al răcelii. Mai toţi răcim toamna şi asta se întâmplă mai des când învăţăm, lucrăm sau intrăm în contact cu un colectiv numeros de persoane. Poate vă amintiţi că, în copilărie, la şcoală când unul dintre colegii noştrii răcea, toţi luam răceala de el. Inclusiv profesorii care intrau în contact cu zeci de copii zi de zi. Cam aşa funcţionează şi se transmite răceala pentru că virusul răcelii are capacitatea de a se muta şi transmite continuu.

Iar pentru a împiedica răceala să puna stăpânire pe noi trebuie să avem un sistem imunitar puternic care să poată lupta, singur fără tot felul de medicamente, împotriva ei. Un sitem imunitar rapid şi combativ cu virusul.

Şi atunci, vă întrebaţi poate, ce să facem ca să avem un astfel de sistem imunitar? Iată câteva sugestii:

1. Mişcare. Multă, multă mişcare. Oamenii care se plimbă sau au orice alta activitate care include mişcarea sunt mult mai puţin predispuşi la răcelile de sezon. Cum este posibil? Mişcarea fizică ajută la o mai bună circulaţie a sângelui care generează la rândul său alte impacturi benefice asupra corpului nostru. De asemenea, prin mişcare, în general, suntem expuşi diferitelor populaţii de viruşi de răceală, lucru care ne activează şi întăreşte organismul în lupta contra răcelii.

2. Dormiţi bine şi suficient. Somnul are şi el rolul său, iar lipsa lui slăbeşte organismul. Există numeroase studii care demonstrează acest lucru, deoarece pe durata somnului creierul nostru procesează informaţiile imunitare, iar celulele se refac pe durata somnului.

3. Evitaţi tutunul şi alcoolul. Tutunul afectează imunitatea, iar alcoolul deşi, în cantităţi reduse, are unele beneficii acestea nu sunt valabile şi în cazul răcelii.

4. Învată-ţi organismul cu un stil de viaţă sănătos. Acest lucru înseamnă să ne obişnuim organismul cu activităţi regulate: mâncat,mişcare, odihnă etc.

5. Spălaţi-vă pe mâini. Spălatul pe mâini este foarte important, deoarece prin intermediul mâinilor ne ajung în organism numeroşi microbi. Spălati-vă înainte şi după masă, după ce daţi mâna cu cineva, după ce mergeţi la cumpărături ( coşurile din supermarket sunt un focar de microbi pentru că sunt atinse de foarte mulţi oameni ), după orice activitate. Chiar şi seara înainte să vă puneţi în pat si dimineaţa după ce vă treziţi.

6. Lăsati-vă copii să se murdărească. Dacă aveţi copii nu-i feriţi de murdaria de afară. Lasaţi-i să intre în contact cu alţi copii, să se alerge, să stea în natură.

7. Mâncaţi fructe, legume, ierburi. Toate acestea, prin ceea ce conţin, ajută la fortificarea imunităţii organismului.

8. Socializaţi. Oamenii care au o viaţă socială bogată sunt predispuşi la mai puţine răceli, probabil, datorită  reducerii stresului din viaţa lor. Într-un mod ciudat, imunitatea prietenilor tăi ar putea deveni imunitatea ta.

Acestea fiind spuse, nu vă lăsaţi afectaţi de răceli. Microbii sunt peste tot în jurul nostru, dar corpul uman are capacitatea de a le răspunde şi a-i combate, dar ajută-ţi şi întăreşte-ţi organismul, fără medicamente, să lupte cu viruşii.

Sursa:http://www.psychologytoday.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *