Cafeaua, cu bune și rele

Oare atunci când ne bem cana de cafea zilnică dis de dimineață ne gândim la beneficiile sau riscurile ei? De cele mai multe ori doar îi savurăm aroma, o apreciem că ne pune în mișcare și îi simțim lipsa atunci când suntem obosiți.

Cei de la Trăiesc Sănătos au scris un articol foarte interesant despre cât de sănătoasă este de fapt cafeaua și care sunt riscurile consumării ei în exces.

Numeroase studii și-au propus sa evalueze impactul consumului de cafea asupra sănătății populației în ultimii 20 de ani. În general, cercetătorii au vești bune și ne asigură că ritualul cafelei de dimineață este un obicei destul de sănătos, beneficiile consumului de cafea fiind cu siguranță peste riscurile și efectele negative deseori atribuite acestei băuturi.

1. Cafeaua reduce riscul de diabet și boala Parkinson

O serie de studii recente au demonstrat efectele benefice ale cafelei în reducerea riscului de diabet tip 2. După ce au analizat datele a 120000 de persoane într-o perioadă de 18 ani, cercetătorii de la Harvard au ajuns la concluzia că cei care beau în fiecare zi 1-3 cești de cafea au un risc semnificativ mai mic de a face diabet în comparație cu cei care nu sunt consumatori de cafea. Chiar mai surprinzător pare faptul că același studiu indică o reducere a riscului pentru diabet cu 54% la bărbați și 30% la femei în condițiile unui consum de cafea de 6 cești sau mai mult, față de persoanele care evită această băutură. Desigur că la această cantitate de cafea efectele negative tind să contracareze beneficiul.

Cercetările au întors rezultate spectaculoase și în ceea ce privește prevenția bolii Parkinson. S-a dovedit ca cei care beau cafea regulat au un risc mai scăzut cu 80% de a face această boală.

Mai multe puteți citi pe Trăiesc Sănatos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *