8 superalimente pentru sǎnǎtate

Prin definiţie, superalimentele sunt acea categorie de produse cu conţinut redus de calorii şi pline de nutrienţi, cu calitǎţi antioxidante incontestabile, vitamine esenţiale şi minerale. Singura lor “vinǎ” e aceea cǎ unele din ele pot fi numite “exotice” şi, prin urmare, poate  puţin mai greu de gǎsit şi mai scumpe. Pe de altǎ parte, au puţine proprietǎţi negative, nu sunt bogate în grǎsimi saturate sau aditivi.

Iatǎ câteva exemple de superalimente şi caracteristicile lor pentru sǎnǎtatea noastrǎ:

Afinele: O sursǎ importantǎ de fibre care poate ajuta şi la scǎderea în greutate. Au o cantitate mare de antioxidanţi care stimuleazǎ sistemul imunitar şi previne apariţia mai multor boli. De asemenea, afinele neutralizeazǎ radicalii liberi şi previne îmbǎtrânirea în organism.

Nucile: Au o cantitate impresionantǎ de grǎsimi sǎnǎtoase, nesaturate şi tot despre ele se spune cǎ sunt o bogatǎ sursǎ de energie şi acţiunea lor anti-inflamatoare ajutǎ la scǎderea riscului de apariţie a bolilor coronariene, infarct sau hipertensiune.

Cartofii dulci: Bogaţi în vitamina A, aceştia ajutǎ la menţinerea unei vederi bune, oase puternice şi un sistem imunitar sǎnǎtos. Cantitatea lor de vitamina C este de aproape 25% din cantitatea zilnicǎ recomandatǎ. Mai mult, sunt un adjuvant excelent în cazul afecţiunilor intestinale sau stomacale.

Broccoli: Aceastǎ legumǎ verde are cantitǎţi impresionante de vitamina C, A şi K (care ajutǎ la sǎnǎtatea oaselor). Au şi nişte substanţe vegetale secundare care pot împiedica apariţia îmbolnǎvirii de cancer.

Spanacul: Spanacul conţine nutrienţi importanţi: vitaminele A, C şi K dar şi fibre, fier, calciu, potasiu, magneziu şi vitamina E. Este o legumǎ cu proprietǎţi curative, vindecând sau protejând organismul împotriva hipertensiunii arteriale, gastritei sau anemiei.

Goji: Consumate de mii de  ani în Tibet sau China, aceste fructe de pǎdure sunt recunoscute pentru capacitǎţile lor de protejare a ficatului, îmbunǎtǎţire a sistemului imunitar, creşetere a longevitǎţii, îmbunǎtǎţirea vederii şi stimularea fertilitǎţii. De asemenea, reduc cantitatea de glucozǎ din sânge şi diminueazǎ colesterolul.

Uleiul de cocos: Are beneficii interne şi externe, fiind bogat în acid lauric, acid caprilic, antioxidanţi şi vitamine. Ajutǎ în curele de slǎbire, favorizând digestia. Reduce cantitǎţile de colesterol rǎu şi îmbunǎtǎţeşte funcţiile tiroidei.

Quinoa: asemǎnǎtoare cu orezul, quinoa vine din America de Sud şi este bogatǎ în proteine şi aminoacizi. Cunoscut sub numele de “aurul incaşilor”, poate înlocui aproape orice tip de cerealǎ pentru cǎ nu conţine gluten. Previne cu succes diabetul, migrenele, afecţiunile cardiace. Ajutǎ la eliminarea toxinelor şi a celulelor canceroase.

Author: Ioana Ristea

Sunt curioasǎ şi-mi place sǎ învǎţ, îmi sunt dragi oamenii şi imperfecţiunile lor, cred în armonie interioarǎ şi încerc sǎ mǎ joc cât mai mult.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *