8 sfaturi pentru un stil de viaţă sănătos

Uneori, poate ni se pare foarte greu să reuşim să avem un stil de viaţă sănătos şi echilibrat. Cum ţi se pare să îmbini o dietă sănătoasă cu exerciţii fizice şi cu un ritm alert la muncă?

De  multe ori când te gândeşti să le faci pe toate şi să mai ai timp şi pentru relaxare, după o zi grea, ajungi ca în cele din urmă să nu mai faci mare lucru.

Dar, iată că există şi persoane care reuşesc imposibilul. Să le urmăm exemplu.

1. Consumaţi sfeclă. Poate suna bizar, dar sfecla poate fi o armă secretă împotriva presiunii ridicate a sângelui, lucru care cauzează boli ale inimii sau atacuri, dar mulţi nu-şi dau seama de asta dacă nu prezintă simptome. Ultimele cercetări medicale demonstrează că un consum de 500ml de suc de sfeclă pe zi scade presiune ridicată a sângelui după numai 1 ora.

2.Think outside the box, cum ar spune englezii. Adică, lasă televizoru şi fă ceva sănătos în schimbul statului pe canapea în faţa televizorului.

3. Rezistă tentaţiilor. Dacă te duci la shopping cu un scop nu te aventura la raftul de ciocolată sau alte dulciuri. Dacă ţi-ai propus să cumperi şi dulciuri, printre altele, atunci nu le consuma la orice oră.

4. Consumă mâncare sănătoasă. Dezvaţă-te de produsele pline de calorii şi obişnuieşte-ţi organismul cu un program fix pentru masă.

5. Consumă cât mai puţină sare. E demonstrat ştinţific că sarea, consumată în cantităţi mari, dăunează sănătăţii, crescând riscurile pentru accidentele cardiovasculare.

6. “Oxigenează-te!”. Cu alte cuvinte, petrece cât de mult timp poţi în aer liber. Este ştiut de către toată lumea că razele soarelui ajută organismul să producă vitamina D, care ajută la prevenirea bolilor de inimă, depresiilor, osteoporezei şi chiar a unor tipuri de cancer. Dacă sunt perioade în an, când soarele nu pătrunde prin hainele groase în care ne ascundem organismul de ger, profită cât mai mult de pe urma lui atunci când vremea ţi-o permite.

7. Salvează-ţi anii de viaţă. Salvează-ţi anii din viaţă urmând 4 principii simple: nu fuma (sau renunţă la fumat), fă exerciţii fizice în mod regulat, foloseşte cât mai puţin alcool şi consuma 5 porţii de fruncte şi legume pe zi. Aceşti simpli paşi pot avea un mare impact asupra longevităţii tale, spun cercetătorii de la Universitatea Cambridge. Şi numai renunţarea la fumat are un mare impact asupra sănătăţii.

8. Râsul este cel mai bun leac. Studiile au arătat că oamenii cu o atitudine pozitivă suferă mai puţin de boli de inimă. Găseşte ceva pentru care să râzi în fiecare zi.

Cărţi despre un lifestyle sănătos:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *