5 mituri despre învingerea depresiei

 

Majoritatea oamenilor se confruntă cu episoade minore de depresie, această stare influențând negativ realizarea activităților cotidiene. În cazul în care nu vorbim despre depresia clinică, această stare poate fi ușor depășită. Se pare însă că multe dintre strategiile populare de învingere a depresiei, nu dau rezultate pe termen lung.

1. Recompensarea cu o mică plăcere. Deseori lucrurile pe care le alegi să îți facă bine nu durează decât foarte puțin, intervenind apoi sentimente de vină sau chiar pierderea controlului. Ideea că te vei simți mai bine dacă mănânci ceva dulce, îți cumperi ceva nou sau dacă te răsfeți cu un pahar de alcool, s-ar putea să îți aducă doar o alinare de scurtă durată.

2. Evadarea din cotidian. Detașarea poate fi o soluție pentru îmbunătățirea stării de spirit, însă dacă situația este la fel de sumbră după micile momente de detașare, încearcă să faci ceva concret pentru a-ți spori fericirea. Trăiește în prezent și încearcă să realizezi că fiecare moment din viața ta este unul special și mai ales unic. Nu ai nevoie de o pauză de la viața ta, acest gând este doar o amăgire.

3. Închiderea telefonului. Izolarea de ceilalți este o consecință a stărilor depresive. Deși poate fi tentant să stai singur atunci când ești nefericit, este mult mai plăcut să-ți petreci timpul alături de familie sau de prieteni. Momentele de singurătate pot stimula fericirea, dar nu izolarea totală și pe lungi perioade de timp.

4. Exprimarea emoțiilor negative într-un mod agresiv. Mulţi oameni cred că exprimarea mâniei într-un mod zgomotos și negativ va conduce la o ameliorare a stării lor. Din păcate, această tehnică nu face altceva decât să agraveze sentimentele avute. Cu siguranță îți poți exprima motivele de furie sau alte probleme într-un mod calm. Învață să exprimi tot ce simți într-un mod cât mai constructiv.

5. Tendința de a te complace în starea depresivă. Dacă te complaci în starea ta proastă, aceasta nu va trece de la sine. Unele persoane ajung chiar să își petreacă întreaga zi în casa, simțindu-se neputincioși, letargici și fără nici un fel de voința de a realiza orice fel de activitate. Sedentarismul conduce la amplificarea stării depresive.

Dacă ai încercat să te înveselești folosind o strategie care nu face decât să îți aducă o stare și mai rea la final, află că există alte metode mult mai eficiente de a învinge depresia.

Author: Denora

Amestec de culoare, de fantezie și rigoare, de fragilitate și forță, iubesc oamenii și cuvintele.

1 thought on “5 mituri despre învingerea depresiei”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *