3 diete de încercat în anul 2012

Un nou an, deci un nou mod de a aborda lucrurile – sau cel puțin așa ne place să credem. Probabil majoritatea dintre noi și-au propus anumite obiective de îndeplinit în acest an, pentru a avea rezultate mulțumitoare. Suntem siguri că o parte și-au propus să dea jos kilogramele în plus sau pur și simplu să mănânce mai sănătos.

Pentru început, ați putea opta pentru exercițiile fizice, care să vă ofere energie, dar care să vă îmbunătățească deopotrivă starea fizică și psihică.

Pentru a facilita alegerea unei diete, am ales 3 exemple, care nu se axează numai pe pierderea în greutate, ci și pe formarea unui organism mai puternic.

DASH Diet

Ce este?

Inițial a fost creată pentru a scădea presiunea arterială și colesterolul, dieta DASH te poate ajuta să slăbești și să îți îmbunătățești și alți factori care influențează sănătatea, cum ar fi riscul de a face diabet și anumite tipuri de cancer.

The DASH Diet Action Plan: Proven to Lower Blood Pressure and Cholesterol without Medication
Cum funcționează?

Tăiați din cantitatea de sare folosită și mâncați în mare parte produse integrale, care vor scădea nivelul presiunii arteriale și vor reduce riscul de afecțiuni cardiac și chiar de pietre la rinichi.

Ce veți mânca?

Între 1.200 și 2.000 de calorii pe zi, în funcție de câte kilograme vreți să scăpați. Așteptați-vă la multe legume, fructe, proteine și cereale, dar puțin sodiu. De exemplu, mesele pot include un sandwich cu supă și legume sau o mare salată cu pui, urmată de un iaurt înghețat.

De știut: scopul principal al acestui plan este de a îmbunătăți nivelul de colesterol și al presiunii arteriale, iar slăbirea este în plan secundar. Având în vedere că, The DASH Diet Action Plan: Proven to Lower Blood Pressure and Cholesterol Without Medication cuprinde rețete pentru 4 săptămâni, dieta se potrivește celor care au timp să gătească și sunt dispuși să încerce noi tipuri de mâncare.

Mayo Clinic Diet

Ce este?

Acest plan este jumătate dietă, jumătate schimbare de stil de viață, combinate pentru a accelera pierderea în greutate. În prima fază a planului, veți petrece două săptămâni în care veți monitoriza foarte strict tot ceea ce mâncați și să învățați noi obiceiuri sănătoase. În cea de-a treia săptămână regulile devin mai ușor de respectat, facilitând păstrarea programului, dar și slăbirea.

Cum funcționează?

Fix-It and Enjoy-It Healthy Cookbook: 400 Great Stove-Top And Oven Recipes
Pentru un ghid complet, încercați una din cărțile Clinicii Mayo. Unele rețete sunt incluse în carte, dar dacă doriți un plan adevărat, consultați Fix-It and Enjoy-It Healthy Cookbook. Exercițiile fizice regulate – de la plimbatul pentru fitness la mersul prin magazine – sunt încurajate, ca și eliminarea unor obiceiuri nesănătoase, precum mâncatul în fața televizorului.

Ce veți mânca?

Între 1.200 și 1.800 de calorii, în funcție de sex și greutate. Vă veți umple farfuria cu multe fructe și legume, plus o cantitate moderată de carbohidrați, fibre și proteine. Această dietă se axează pe moderație, mai mult decât pe restricție.

De știut: Acest program se referă deopotrivă la alimentație și stil de viață, care pot duce la rezultate uimitoare. După două săptămâni de dietă intensă veți fi îndrumați către propriile alegeri, care ar duce la o pierdere de 1 kilogram pe săptămână.

“Real Food” Diets

Unele diete se axează fie pe interzicerea sau concentrarea pe un anumit tip de mâncare, fie pe reducerile drastice de calorii. Dietele din această categorie nu recomandă nicio extremă, ci doar consumul moderat de mâncăruri neprocesate.

Ce este?

Aceste planuri se bazează pe produse integrale, în mod special pe fructe și legume, proteine slabe și cereale. Acest mod de alimentație poate ajuta la îmbunătățirea factorilor care influențează sănătatea, cum ar fi greutatea și riscul de îmbolnăvire. Potrivit cărții The Happiness Diet, poate îmbunătăți și starea psihică – mai ales dacă se consumă omega 3.

Cum funcționează?

Primul pas este de a evita alimentele procesate intens. Dacă doriți să slăbiți, ar trebui să optați pentru o carte cu un plan al meselor, cum ar fi The Happiness Diet (Tyler Graham și Drew Ramsey) sau Skinny Chicks Eat Real Food (Christine Avanti). The Happiness Diet nu are stability un număr de calorii, în schimb se asigură că luăm caloriile din surse sănătoase, cum ar fi spanacul și nu zahărul. Cartea lui Avanti sugerează numărul de calorii între 1.500 și 2.000, deși menționează că dacă optați pentru alimentele “reale”, nu ar trebui să mai numărați caloriile.

Ce veți mânca?

Alimente care nu vin înfășurate în celofan. Gândiți-vă la salate, pește și paste integrale.

De știut: Dacă doriți să țineți o dietă, acest tip de program poate fi un bun început. Se pune accent pe interzicerea alimentelor procesate – cum ar fi sucurile, chips-urile și prăjiturile – fără a urmări numărul caloriilor din produsele integrale. Adoptând această abordare, ar putea facilita un plan mai strict în viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *