13 idei despre inteligența emoțională în 2013

de Madi Rădulescu 

Toată lumea vorbeşte azi despre inteligenţa emoţională şi, ca orice concept des vehiculat, îşi poate pierde din savoare şi uneori din valoare dacă nu ne uităm şi cum este folosit. Ce îmi place mie să spun este că e bine să fii conştient că ai inteligenţă emoţională, dar mai bine este să înţelegi ce poţi face cu ea, în cazul nostru, în mediul de afaceri. Toate elementele luate în discuţie mai jos pot fi, desigur, măsurate şi dezvoltate. Iată câteva repere de care ai nevoie pentru a dovedi că ştii să îţi foloseşti inteligenţa emoţională.

 1. Înţelege-te pe tine însuţi

Acesta este elementul de bază al oricărui tip de inteligenţă. Ţine însă cont că înţelegerea propriilor emoţii este ceva mai dificilă, deoarece vine din acea parte mută a creierului nostru. Nu poţi face nimic cu resursele tale ascunse dacă nu sondezi şi nu conştientizezi ce îţi provoacă emoţie pozitivă sau negativă şi ce fel de efect au acestea asupra ta. Reflecţia este un exerciţiu zilnic pe care te invit să îl faci cu rigurozitate, pentru a înţelege mai bine ce te ajută şi ce nu.

2. Autoevaluează-te corect

O evaluare realistă a punctelor tale tari şi a limitărilor ajută în primul rând să poţi primi feedback-ul celor din jur şi îţi formează abilitatea de a învăţa din experienţe mai puţin pozitive. La ce îţi ajută, de fapt, să înveţi din greşeli? Să îţi formezi tipare de gândire pozitive şi să faci mai uşor faţă situaţiilor dificile.

3. Ridică la puterea a doua încrederea în sine

O proiecţie generală pozitivă a credinţelor tale, chiar şi atunci când există un punct de vedere diferit, te va ajuta în luarea deciziilor, în a arăta încredere în tine şi în ceilalţi. Adică, a arăta în mod conştient integritate şi onestitate. Nu uita că încrederea este ingredientul principal al abilităţii tale de a influenţa, adică de a obţine rezultate cu ceilalţi, atât în plan personal, cât şi organizaţional.

4. Exersează autocontrolul

Să ne uităm în jurul nostru, luând traficul drept exemplu de lipsa de autocontrol – zona în care oamenii dau cel mai puţin dovadă de inteligenţă emoţională, de abilitatea de a administra emoţii negative şi impulsuri. Aici apar cel mai frecvent agresiunile, dezordinea, conflictele escaladate din nimic. Autocontrolul te va ajuta să utilizezi tactul în gestionarea conflictelor pentru a obţine soluţii câştigătoare şi pentru a-ţi cultiva o reţea de relaţii cu o varietate mare de oameni şi grupuri.

Citește mai mult pe Cariere.ro

Cărți de și despre inteligența emoțională:

Author: aralya

Loving person, people watcher & listener, german teacher, enjoys working @Books Express Write me an e-mail at bogdana@books-express.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *