10 moduri de a vă păstra sănătatea

<a href=”http://www.books-express.ro/blog/?attachment_id=56072″ rel=”attachment wp-att-56072″><img title=”images” src=”/uploads/2013/08/images.jpg” alt=”” width=”275″ height=”183″ /></a>Prevenirea cancerului e mai uşoară decât ne imaginăm. Cu doar câteva schimbări ale stilului de viaţă, putem drastic reduce riscul îmbolnăvirii cu diverse tipuri de cancer. Exista mulţi factori care au rol în declanşarea cancerului, de orice fel, dar vestea bună este că mulţi dintre aceştia pot fi evitaţi. <strong>1.  Evitaţi să fumaţi sau să vă expuneţi fumului de ţigară. </strong>Fumatul este factorul de risc cel mai des cauzator de cancer. E responsabil atat pentru cancerul de plămâni cât şi pentru alte tipuri de cancer. E recomandat să renunţaţi la fumat sau să nu vă apucaţi niciodată. De asemenea, evitaţi să vă expuneţi fumului de ţigară. Şi acesta inhalat dăunează sănătăţii. <strong>2. Protejaţi-vă de razele soarelui şi reacţionaţi imediat cum observaţi o schimbare a pielii.</strong>  Cancerul de piele este cel mai des cancer întalnit în rândul bărbaţilor şi al femeilor. Vestea bună este că acesta este unul dintre tipurile de cancer care pot fi prevenite. Primul pas în prevenirea cancerului de piele ar fi evitarea expunerii pielii în soarele puternic. Este recomandată folosirea cremelor de soare, evitarea expunerii în soare la orele prânzului etc. <strong>3. Mâncaţi fructe şi legume. </strong>O dietă echilibrată este sănătoasă din mai multe motive. O dietă bogată în fructe şi legume reduce categoric riscul apariţiei cancerului. Fructele şi legumele conţin antioxidanţi care ajută la repararea celulelor afectate din organism. Fructele şi legumele verzi, portocalii şi galbene sunt puternic antioxidante. Studiile arată că şi fructele precum afinele sau strugurii pot avea proprietaţi anticancerigene. <strong>4. Consumaţi cu grijă carne roşie şi grăsime animală.</strong> Numeroase studii arată că o dietă bogată în grasimi animale creşte riscul îmbolnăvirii cu diverse tipuri de cancer, în special cu cel de colon. De asemenea, o dietă bogată în grăsimi e principala cauză a obezităţii, care la rândul ei este un factor de risc care cauzează  multe tipuri de cancer. <strong>5. Beţi alcool cu măsură. </strong>Folosirea regulată în exces a băuturilor alcoolice poate creşte riscul îmbolnăvirii cu diverse tipuri de cancer. Studiile sugerează că bărbaţii care folosesc 2 băuturi alcoolice pe zi şi femeile care folosesc 1 băutură alcoolică pe zi sunt expuşi îmbolnăvirii de cancer. 6. Faceţi exerciţii pentru prevenirea cancerului. Prin practicarea de exerciţii se scade riscul apariţiei cancerului. The American Cancer Society recomandă 30 de minute de exerciţii pe zi, cel puţin 5 zile pe săptămână pentru prevenirea cancerului. Practicarea de exerciţiii nu înseamnă neapărat mersul la sală, ci există numeroase exerciţii ce pot fi făcute acasă. Ele pot fi găsite pe internet. <strong>7. Ar fi bine să cunoaşteţi istoricul medical al dumneavoastră şi al familiei. </strong>E important să ştiiţi dacă în familie aţi avu cazuri ale îmbolnăvirii cu cancer. Deoarece există tipuri de cancer care pot fi moştenite. De exemplu: cancerul la sân, de colon, ovarian etc. În acest caz e indicat să discutaţi cu doctorul pentru a vedea ce se poate face ca să vedeţi dacă sunteţi expus(ă) riscurilor. <strong>8. E bine să ştiţi la ce vă expuneţi la locul de muncă. </strong>Dacă aveţi un loc de muncă expus substanţelor chimice e bine de ştiut că acest lucru poate creşte riscul dezvoltării a multor tipuri de cancer în organismul dumneavoastră, ca ce de rinichi sau vezică biliară. <strong>9. Reduceţi consumul de sare.</strong> Sarea folosită în exces poate fi o cauză a cancerului stomacal. Raţia zinică de sare ar trebui să fie sub 2400 mg. <strong>10. Faceţi teste regulate. </strong>Este recomandat să mergeţi regulat  la doctor nu doar pentru detectarea cancerului ci şi pentru prevenirea lui.займ онлайн rusbankinfo.ru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *